Čína, díl druhý

Z lehkým odstupem se dostáváme k druhé části mého „putování“ po Číně. Posledně jsme skončili v neturistickém Wuhanu.

Po propařené noci (nic neobvyklého ve společnosti Milana 🙂 ) jsme vyrazili za řeku. Je tam místní trh se zvířátkama, spousta baráků v evropském stylu, obří nákupní centra a Starbucks! Díky Bohu za dobrou kávu. V parku mají taky velmi vtipný globus:

globus - wuhan
Globus

Večer brzo do postele. Další den jsme měli v plánu cestu do Xianu. 14 hodin spacím vlakem za 249¥. V „kupé“ je 6 lidí. Ale není to úplně kupé, protože levná třída nemá dveře. Takže celý vagon je jen rozdělený do jednotlivých kójí po šesti lidech. Naše povlečení nebylo úplně čisté… Náš vlak nevyjížděl z Wuhanu, takže v něm spali předchozí cestující. Nicméně se nám podařilo ukořistit nové z jiných postelí. Na spaní jsme si dali pivo (=spoustu piv a skoro jsme nespali). Pak jsme se ubytovali v celkem fajném hostelu a šli objet místní hradby na kolech, navštívit mešitu a vyhlášené tržiště. Na hostelu jsme potkali dva Slováky, co cestovali po světě a večer s nima pak skočili na pivko. V Xianu mají v muslimské čtvrti vyhlášené knedlíčky, takže večeře byla jasná:

knedlicky
xian - knedlicky

Ve čtvrtek jsme vyrazili na hory – Huashan. Na oběd nudle z kbelíku:

obed
obed- nudle
a pak jen dlouhá cesta vzhůru. Nekonečné množství schodů. Solidní vedro. Chrámy předělané na hospody. Ubytko na samotném Východním vrcholu za 100¥ bylo solidně předražené, ale za ten západ a východ slunce to stálo:
sunrise

Hory byly rozhodně mimořádně vydařené. Člověk si taky trochu odpočinul od lidí. Pak následoval výlet po xianských diskotékách a dlouhý spánek další den.

xian - disco

Po obědě jsme vyrazili do muzea a na pagodu s poetickým názvem Malá divoká husa

Small Wild Goose Pagoda

Z pagody byl krásný výhled na Xian:

xian

Večer klasicky pivo na náměstíčku u Bubnové věže

Bubnova vez

Z Xianu je to kousek na slavnou Terakotovou armádu, takže to jsem nemohl vynechat. Nicméně je to „jen“ obří hangár plný hliněných vojáků. Nečekané. Vstup byl za 45¥ pro studenty. Cesta autobusem zpátky do Xianu byla masakr. Dvouproudá silnice velmi solidně zacpaná. Řidič autobusu byl pravděpodobně bývalý jezdec nelegálních pouličních závodů. Brzda plyn. Bez přestání troubil. A asi minutu jsme jeli v protisměru a předjížděli kolonu… Pak cesta vlakem zpátky do Wuhanu. Vlak byl podstatně hnusnější a zaplivanější než předtím. Ale člověk si zvykne na ledacos. Ve Wuhanu jsem pak vyrazil na slavnou Yellow Crane Tower:

yellow crane tower

Dalších pár dní jsem se spíš flákal po městě, sem tam zašel někam do chrámu, do Starbucks na kafe, kecal s lidma, mrknul do muzea a galerie

Return of Hong Kong to China

Pohodový čtvrtek byl zakončen koncertem ve Voxu. Nizozemští Monokino. A hodně solidní Jon Shina. Alkohol. Kuřecí pařátky. Spát až nad ránem. V pátek odlet do Pekingu.

2 odpovědi na “Čína, díl druhý”