První týden v Nizozemsku

V Praze jsem se ještě ani pořádně nerozkoukal a hnedka jsem zase změnil místo pobytu. Změna práce taky znamená změnu pracovní náplně a tudíž nějaké to školení. Protože přebíráme práci kolegům z Nizozemska, tak jsme byli vysláni na 1 + 2 týdny školení. Nejdřív 1 týden, pak na víkend domů a pak zpátky na 2 týdny.

Abych to vysvětlil. První týden byl s takový putovní a ty zbylé 2 týdny byly už na jednom místě. Po příletu na Schiphol jsme si půjčili auto. Ford Focus C-Max, celkem příjemné auto, ale ne moc rychlé 🙂 Kvůli rychlostním limitům v NL to stejně ničemu nevadilo…

ford focus c-max

Náš cíl byl Groningen na severu Nizozemska. Po příjezdu jsme se měli setkat se sales teamem a jedním z našich dvou největších zákazníků na trhu. Jen jsme pořádně nevěděli co a jak… Takže jsme jeli pohodovým tempem, udělali zastávku u jezera a protáhli nohy

Zastávka u vody

Dorazili jsme tuším okolo 16.30 a už na nás v hotelu čekal netrpělivý kolega Hans s taxíkem. Nebyl na nic čas, hodili jsme věci na pokoj a vyrazili s ním do ’t Feithhuis, kde se už shromáždilo cca 15 lidí. Po krátké prezentaci a představovačce kdo, co, s kým a proč jsme se dozvěděli, že se budeme účastnit „culinair wandelen“. Nevím, jestli existuje nějaký ekvivalent v češtině, ale princip spočívá v tom, že se s průvodcem projde město se zastávkama v restauracích na přípitek, předkrm, hlavní chod, zákusek atd. Pro mě osobně maličko překvapení, protože jsem nebyl oblečený na žádné běhání po venku a byly -4°C. Každopádně to bylo velmi příjemné. Skvělé jídlo, dobré pití a mimořádně příjemní lidi. A to nejen kolegové, ale taky zaměstnanci našeho největšího distributora v NL. Je dobré vybudovat vztahy na začátku, takže až spolu budeme za cca. 14 dní v kontaktu nebude Erik jen neznámé jméno, ale „ten týpek, co jsme spolu dávali pivko v baru“. Končili jsme těsně před 1 hod na baru v našem hotelu 🙂

Ráno snídaně, rychlé rozloučení a přejezd do Münsteru, kde máme továrnu. Dojeli jsme akorát na oběd, prohlédli fabriku a pokecali s lidma z planningu. Byla to moje první návštěva velké továrny a musím přiznat, že jsem byl celkem unešen. Nekonečný proud materiálu, stovky metrů pásů a strojů a sem tam nějaký ten člověk. Se mi vybavily obrázky z Metropolis od Fritze Langa. Dost bylo práce, tak jsme vyrazili omrknout centrum města:

Münster

Münster centrum

Pak na panáček a pokec s kolegou na hotelu a šup spat. Zásadní turistická nevýhoda takovéhoto business cestování je, že přes den je člověk „v práci“ a do města a za zábavou se dostane jen večer. A to už není úplně ideální na focení, nehledě na fakt, že hotel je často někde na okraji a do města je lepší jet autem, takže si člověk ani pivko/vínko nedá.

Ráno snídaně a přejezd zpátky do Nizozemska, tentokrát do města Breda. Dojeli jsme klasicky na oběd 😀 Po obědě představování dalším kolegům, se kterýma budeme celkem často v kontaktu. V Nizozemsku je jiná pracovní morálka. Soudím alespoň z toho, co jsem viděl a zažil. Nizozemci taky nepijí vodu. Člověk by měl vypít alespoň 1,5 L vody denně? Nizozemci vodu nepijí, pijí místo toho kávu. Až uvidíte Nizozemce pít vodu, pošlete mě fotku. Já viděl jen kafe, kafe, kafe. V kanclu opět všichni moc fajn. Pořád se o něčem plká, sem tam jsme si ukázali i kousek práce a neustále pili kafe a něčím se cpali

Pauza v práci

První večer pršelo a navíc jsme byli celkem daleko od centra, takže jsme se jen najedli a šli celkem brzo spát. Druhý den (čtvrtek) jsme pracovali o maličko víc a po práci vyrazili omrknout Bredu a dát si hranolky. Hranolky v Belgii a Nizozemí nejsou jako u nás. Ale pořádné bramborové chutné hranolky. Na výběr je většinou aspoň 5 omáček (knoflook-česneková je nejlepší). Byli jsme zase autem, takže jsem neochutnal žádný místní pivní speciál 🙁

Breda je krásné studentské město. Byli jsme venku zrovna ve čtvrtek, kdy město žije a studenti chodí ven. Do Bredy se ještě rozhodně musím podívat… (ideálně v létě, když budou místní zahrádky plné).

Kavárny v Bredě

Breda

V pátek už jen snídaně na hotelu a přejezd na letiště, vrátit auto, dát si kafe a odlet do ČR. Btw. hotely ze sítě Van Der Valk jsou vážně hodně dobrý cestovní standard.